keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Päivän ajatus: Unohda konditionaali!

Asenne vaikuttaa kaikkeen. Oletko koskaan miettinyt, miten erilaiselta joku tehtävä voi tuntua sen perusteella miten siihen asennoidut? Käytätkö usein sanaparia minun pitäisi? Minun pitäisi tiskata. Minun pitäisi mennä salille. Minun pitäisi laihduttaa. Minun pitäisi opetella syömään kasviksia.


Tuossa sanaparissahan on sisäänrakennettuna ajatus, ettei asia tule toteutumaan tai se on vähintäänkin epämiellyttävää, työlästä ja pakotettua. Voisitko sen sijaan kokeilla käyttää myönteisiä sanavalintoja, kuten minä voisin/haluaisin? Koeta myös unohtaa konditionaali: Sen sijaan että sinun pitäisi mennä treenaamaan, käännä ajatuksesi moodiin menen treenaamaan. Vielä parempi olisi pääsen treenaamaan! Lauseeseen liittyy välitön positiivinen mielleyhtymä, jee saan tehdä jotain mistä tykkään!

Mieli on jännä juttu. Jos syötämme sinne jatkuvasti ajatuksia, että jokin asia on pakollista, ikävää, pelkkä velvollisuus, niin totta kai alamme uskoa siihen itsekin! Asennoitumalla vaikka siihen tiskaamiseen eri tavalla, voimme kääntää ajatuksemme positiivisemmille raiteille.  Miten paljon enemmän voitkaan saada irti päivästäsi!

Muista: Sinun ei ole pakko tehdä yhtään mitään. Sinä saat tehdä asioita! Elämä on omissa käsissäsi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti