keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Kauneimmat esineeni


Mä oon pienestä asti rakastanut kaikkea kaunista. Olin nimittäin se lapsi joka raahasi jokaisen nätin kiven, risun, kukkasen ja ties minkä heinän sisälle katseltavaksi. Luonnosta peräisin olevat kaunistukset olivat erityisen kiehtovia. Tosin tykkäsin myös helmistä, koruista, pitseistä, kaikesta kiiltävästä. Ja lasipurkeista. Ne ovat mun mielestä edelleenkin tosi hienoja!
Jotenkin saan hirmuisen paljon iloa kauniiden asioiden katselusta. Toisin kuin pienenä, enää mun ei tarvitse omistaa ihailuni kohdetta, riittää että saan katsella. Omistamistani esineistä mulla on kolme ehdotonta lempparia, jotka ajattelin esitellä tässä postauksessa. Jokainen niistä on eri tavalla kaunis!

Ensimmäisenä esittelyyn pääsee block-valaisin. Jo ihan ekan kerran tällaisen lampun nähdessäni tiesin, että minun on saatava samanlainen. Lampun pyöristetyt kulmat ja jääpalamainen ulkomuoto viehättävät silmääni. On myös mielenkiintoista miten tuollainen möhkäle voi samaan aikaan näyttää niin keveältä läpinäkyvyytensä vuoksi! Kaikkein parasta lampussa on kuitenkin sen tuoma pehmeä valo. Kaikki ympärilläkin näyttää kauniimmalta niin ihanan hämyisässä valaistuksessa.


Seuraavan esineen tekee erityisen tärkeäksi sen antanut ihminen. Sain tämän ihanan simpukan tuliaislahjaksi rakkaalta ystävältäni, joka oli lähes pari kuukautta kiertelemässä Indonesiaa. Mielestäni tämä oli paras lahja, parempi kuin yksikään turistikrääsä! Simpukassa minua kiehtoo tasaisen ja rosoisen pinnan vaihtelu sekä pieni epäsymmetrisyys. Lisäksi se tosiaan muistuttaa minua ystävästäni jokaisella katselukerralla. Ajatella, että toinen on kantanut sen minulle toiselta puolen maapalloa!

Viimeisellä esineellä on ehkä eniten tunnearvoa. Kyseessä on ylioppilaslahjaksi saamani sormus. Tykkään siitä ihan hirveästi! Sormukseen liittyy itseasiassa myös pieni tarina. Pienenä olin jostain syystä esittänyt äidilleni vaatimuksen että haluan joko rullaluistimet tai "oikean" sormuksen. Mistäköhän lapsi tuollaisia keksii? No kuitenkin äiti päätyi ostamaan pienen pienen hopeisen sydänsormuksen. Käytin sormusta todella paljon, kunnes se lopulta jäi pieneksi, sydämestä lähti pinnoite ja koko sormus oli lopulta mutkalla. Ylioppilaaksi päästyäni äiti siis lahjoitti minulle uuden oikean sormuksen, tällä kertaa kultaisen kaiverruksineen kaikkineen. Käytän sormusta lähes päivittäin, sillä se on yksinkertaisesti kaunis!


Onko teillä erityisen kauniita tai tärkeitä esineitä? Onko ruudun toisella puolella esteetikkoja?
 Pyytäisin teitä heittämään jonkun kommentin, että tiedän postausten näkyvän teille! Osoitteenvaihdon jälkeen on ollut huolestuttavan hiljaista... Blogi on tosiaan päivitetty blogloviniin, MyTasteen ja Bloggerissa vaihdoksen pitäisi näkyä automaattisesti :)

4 kommenttia:

  1. Minulle tärkeistä esineistä suurin osa on astioita. Olen ostanut joskus muutama vuosi sitten kierrätysmateriaalista valmistetun mukin, josta juon aamukahvini lähes joka päivä. Se on hyvin yksinkertaisen harmaa, kyljessä on vain kaksi piirrettyä lokkia,mutta silti sillä on jokin tärkeä merkitys; harmistuisin paljon jos se menisi rikki.
    Lisäksi omistan Iittalan Tanssi-sarjan lautasen, josta pidän myös aivan valtavasti.
    On se kyllä jännä juttu, että vaikka sanotaan että materia ei tee onnelliseksi, niin kyllä niitä esineitä kummasti löytyy mihin on kiintynyt eikä niistä haluaisi luopua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monesti juuri ne esineet joilla on tunnearvoa ovat omasta mielestä kauniita :) kyllä sitä onnellisuutta ja iloa löytyy myös materiasta ja kauniista asioista. Ainakin minulla!

      Poista
  2. Kyllä näkyy! Hetkeksi hätäännyin tiistaina, kun olin ostanut ainekset tomaattiseen jauhelihakastikkeeseen ja sitten en löytänytkään blogia ja reseptiä :) mutta löytyihän se pienen etsimisen jälkeen. Reseptillä tuli kyllä paljon ruokaa :D luulin että miulla on ois ollu iso pannu mutta ei se ollutkaan :) no eipähän tarvinnu heti seuraavana päivänä kokata :) Bataatti sopi muuten tosi hyvin ruuan lisäkkeeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, onneksi löysit tänne lopulta!
      Joo tuosta tosiaan tulee semmoinen 6-10 annosta nälästä riippuen. Aika paljon siis :D voi myös pakastaa jos ei jaksa samaa syödä kokoajan. Bataatti on tosi herkullista tuon kanssa, oikeessa olet! :)

      Poista